19, 20, 21 mei - Reisverslag uit Hjärnarp, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 19, 20, 21 mei - Reisverslag uit Hjärnarp, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

19, 20, 21 mei

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

21 Mei 2014 | Zweden, Hjärnarp

19 mei
Na een goede nachtrust en met een lekker zonnetje vertrokken richting Kopenhagen. Op de camping stond ook nog een fietster uit Frankrijk die op weg was naar de noordkaap. Zij had echter 5 maanden de tijd. Je hebt altijd baas boven baas. Køge blijkt een leuk stadje, dus zitten we al na 2 km bij de bakker op het terras met koffie en iets lekkers. Daarna weer verder gefietst en na nog een paar km kwamen we bij een hele mooie dierenshop waar we de favoriete brokjes van Frodo en Sam konden kopen. Ook hadden ze nog een groene hondenriem die mooi bij de outfit van IDE past, dus die hebben we ook maar gekocht. De rit naar Kopenhagen is simpel, bijna geen hoogteverschiil, zonnetje erbij, wat wil je nog meer. Het plan was om niet door het centrum te gaan, maar bij nader inzien, hebben we dat toch gedaan. We zijn dus midden door Kopenhagen gereden. Het was druk, maar prima te doen. Er loopt zelfs een soort van fietssnelweg door de stad. We hebben nog even bij het hardrock café gezeten, waar Frodo en Sam niet naar binnen mochten. Daarom zaten ze in hun doggy rides aan de rand van het terras, wat ze niet erg vonden, want ze kregen daardoor veel aandacht van de voorbijgangers. De stad weer uitgereden over brede boulevards en door een sjieke ambassade wijk. Uiteindelijk aan de noordzijde van de stad uitgekomen bij een camping op het terrein van een oud fort. We stonden tussen de kanonnen met uitzicht op zee en de skyline van Kopenhagen. In de oude gewelven was het sanitair, een keuken en diverse zitjes. Een superplek, daar kan geen hotel tegen op.
20 mei
Vanmorgen toen we opstonden, was het behoorlijk nevelig. We zijn eerst lekker gaan ontbijten in het camping café. Koffie met lekkere broodjes. Daarna vertrokken richting helsingor. De hele ochtend bleef de nevel hangen ,waardoor het landschap er heel mystiek uitzag. We fietsten deels vlak langs de zee en deels door de bossen iets hoger op, waar nog wat pittige klimmetjes in zaten. De honden lopen bijna iedere dag een kilometer of 5 mee. Dat gaat heel goed. Verder kwamen we nog langs de Goudkust van Denemarken, waar de heren rondreden in Porsches , masseraties en ferraries. In de middag brak de zo'n helemaal door en werd het echt zomers. De stranden waren druk beZet en er werd volop gezwommen. Verder langs de kust naar helsingor gereden, waar we ons morgen zullen inschepen voor vertrek naar Zweden. Helsingor is een mooi havenplaatsje, met een camping aan het strand, waar we 's Avonds nog even lekker uitgewaaid hebben met de honden.
21 mei
Vanmorgen vroeg op pad naar de boot. De oversteek naar helsingborg duurt maar 20 minuten en dan staan we op Zweedse bodem. De overtocht verliep soepel, wel spannend dat we met de fiets even voor de vrachtwagens uit moesten fietsen. De stad uitgereden en daarna via angelholm naar hjarnarp gefietst. Het landschap was afwisselend heuvelachtig en vlak. We zitten. Nu voor het eerst in een hostel en dat bevalt goed. Het ziet er heel netjes uit en alles is aanwezig. Mooie kamer, fijne douches, keuken, etc..

• 23 Mei 2014 - 08:29

Marianne Van Egeraat-Hupperetz:

Goedemorgen Leon en Ide
    Net uit mijn bed heb ik vandaag voor het eerst uitgebreid (staaroperatie gehad) jullie reisverslag gelezen.
    FANTASTISCH!!!!! Ik vind het zo'n spannend avontuur wat jullie samen (met jullie prachtige honden dan) zijn aan gegaan.
    Heel bijzonder,moedig maar vooral ook ontzettend goed om dat samen te doen. Samen de hoogtepunten beleven maar ook de dieptepunten.
    Chapeau!!!!!
    Ik zal jullie zeker verder volgen en jullie avonturen daardoor ook een klein beetje mee beleven.
    Ben best wel wat jaloers hoor.

Voorspoedige reis ......
    Hartelijke groet
    Marianne

• 23 Mei 2014 - 20:42

Wil EnLoek:

Wat een leuk verslag je laat ons meegenieten .wij zitten in FRanrijk in de Ardèche hebben niet zo'n mooi weer veel regen en koud ,dus jullie zijn de goede kant opgegaan . Wij kunnen jullie niet helemaal volgen daar ons internet slecht is verder wensen wij. Jullie een goede voortzetting gr. Wil Loek