22, 23 en 24 mei - Reisverslag uit Limmared, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 22, 23 en 24 mei - Reisverslag uit Limmared, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

22, 23 en 24 mei

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

24 Mei 2014 | Zweden, Limmared

22 mei
Vannacht heerlijk geslapen in het fijne hostel, inclusief lekker ontbijt. Er zaten nog andere mensen die vonden ons van lotje getikt om naar de noordkaap te gaan fietsen. Ze vroegen aan Leon hoe hij een vrouw gevonden had die mee wilde. Toen hij vertelde dat het andersom was, moesten ze wel lachen.
Vandaag moesten we eerst een lange klim maken van wel 10 km. Maar met de honden naast de fiets, verliep dat prima. Het was nog vroeg in de ochtend, dus lekker koel. Na de klim werden we beloond met een heerlijke lange afdaling. Genieten dus. Daarna door een glooiend landschap naar Halmstad gefietst en onze tent opgezet op een camping aan het strand. Een mooie camping waar ze zelfs een hondenspeelplaats hadden, compleet met tunnel, hindernissen en hoepels om door te springen. Dus daar hebben Frodo en Sam zich nog even lekker uitgeleefd. 'S Avonds nog met de honden naar het strand geweest en naar de zonsondergang gekeken. En de jongens hebben nog flink gerend op het strand.
23 mei
Omdat we van plan zijn om 70 km te rijden en omdat het warm zal worden, hebben we besloten om om 6 uur op te staan.
Dat lijkt vroeg, maar als je om 9 uur al gaat slapen, maakt het niet uit. Het is vandaag 30 graden en het terrein is flink heuvelachtig, dus er moet echt gewerkt worden. We zwoegen voort en drinken liters water, die we dus ook allemaal mee moeten zeulen. Af en toe laten we de honden meelopen om een heuvel van de tweede categorie op te komen. Maar omdat de honden ook veel last hebben van de warmte, houden we het bij korte stukjes. We laten ze veel uitrusten en drinken. In Fegen aangekomen., blijkt het hostel vol te zijn. Wie had dat gedacht zo vroeg in seizoen. Dus er zit niet anders op dan nog door te rijden naar het bed and breakfast 5 km verderop. Dit blijkt een goede keuze te zijn. Dit B&b lag midden in de natuur vlak bij een mooi meer. We kregen niet 1 kamer, maar een heel huis, met keuken, huiskamer, 4 slaapkamers. 'S Avonds hebben de honden nog gezwommen in het meer. Daarna in de huiskamer nog wat zitten snacken, Leon nog een filmpje gekeken op de IPad en Ide een beetje in slaap gevallen.
Vandaag hebben ook de eerste 1000 km volgemaakt, nog maar 2500.
24 mei
7 uur opgestaan, luxe ontbijtje gehad en om 8.30 op de fiets.
Vandaag is het gelukkig een stuk koeler, perfect weer. Om even warm worden, heeft Ide de route gelijk op een grindpad gestuurd. De banden blijven lekker plakken, heuveltje op, heuveltje af. Weer hard werken dus, maar supermooi. Tussen de meren door, de reeën en hazen springen voor ons langs. Ook hebben we weer kraanvogels gezien. Eenmaal op de harde weg terug, zien we waarachtig een terrasje. Dat gaan we natuurlijk nader onderzoeken. Het blijken Nederlanders te zijn die daar net een B&B begonnen zijn. Hier dus een tijdje koffie gedronken en lekker zitten kletsen.
Daarna werd werd het landschap wat minder heuvelachtig en konden we dus lekker vlot doorfietsen. Het laatste stuk kwamen we over een oude spoorlijn en liep het licht naar beneden, dus dat ging erg lekker.
We zijn terechtgekomen in het hostel in Limmared. Wel grappig, na telefonisch contact, kregen we de code van de ingang zodat we naar binnen konden. Het is een groot hostel, maar er is verder niemand. In het begin was dat een beetje spooky, er zijn wel 40 slaapkamers, 2 grote recreatie ruimtes, keukens en daar zitten wij dan helemaal alleen. Maar wel super de luxe. Alle ruimte, grote tuin. De fietsen en doggyrides staan gewoon in de gang.

• 25 Mei 2014 - 00:02

Tineke:

Bij het lezen van jullie reis ervaringen krijg ik het gevoel achter op de fiets ,bij een van jullie mee te liften en de reis naar de noordkaap mee te maken.fijn om jullie vanavond te spreken en zien.liefsT.

• 25 Mei 2014 - 18:50

Nels Koppes:

Hallo Ide.en Leon,

Ik denk dat een van je dromen in vervulling is gegaan en ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje ( veel ) jaloers ben na het lezen van jullie reisverslag. Een fantastisch avontuur en dat met jullie honden. Geweldig. Geniet van het prachtige Zweedse landschap, de natuur en op naar de Noordkaap. Veel succes
    Groetjes
    Nels

• 26 Mei 2014 - 18:57

Leo V.d. Heuvel:

Hallo Ide en Leon,
    Hier een mailtje uit Raalte van je oom.
    Wat een fantastisch avontuur !!!
    Geweldig om dit te lezen, nog heel veel plezier op de fiets, en met de honden.
    Groetjes van Leo en Hanne en tot de volgende reactie. xx

• 27 Mei 2014 - 10:52

Dorothé:

Prachtige foto's, heerlijke verhalen. Wat fijn dat het allemaal voorspoedig gaat.
    Alleen bij het lezen van '1000 km volgemaakt, nog maar 2500', moet ik toch weer even slikken. Respect hoor!
    Hou vol en geniet!!!

• 27 Mei 2014 - 17:20

Sjoerd:

Wauw, wat een mooi avontuur!!

• 28 Mei 2014 - 15:55

Trudy Verbeek:

Hoi Leon en Ide,

vandaag jullie foto's en reisverslagen tot nu toe gelezen. Wat een geweldig avontuur en wat een uitdaging! Ik wens jullie een heel goede reis en blijf jullie volgen.

Hartelijke groet vanuit Doorwerth,
    Trudy

• 03 Juni 2014 - 20:08

John:

Hoi Leon en Ide,
    ik ben het met Dorothe eens. Prachtige verhalen, mooie foto's maar dan nog "maar" 2500 km. Petje af. Maar, geniet ervan.