17 en 18 mei - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 17 en 18 mei - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

17 en 18 mei

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

18 Mei 2014 | Denemarken, Kopenhagen

17 mei
Vanmorgen lekker op tijd vertrokken. eerst 30 km rechtdoor over de 151 gefietst. Dat schoot lekker op. In guldburg lekker latte gedronken bij een Nederlander die daar een camping begonnen was. Daarna de brug over bij ovehoved. een lange brug. Gelukkig hadden we zijwind, want met wind tegen was het een hele kluif geworden. Daarna in het vestingstadje vordebburg een klein ijsje gegeten, zie foto. Bij Orley de 151 verlaten richting praesto, door een mooi bos gereden, weer een ander gezicht van Denemarken. Het landschap is inmiddels behoorlijk heuvelachtig geworden, dus we moeten hard werken. Bij praesto besluiten we om nog wat extra door te rijden naar de camping fjordkroen. Deze bleek echter alleen voor jaargasten. IDE heeft nog al haar charmes in de strijd gegooid , maar het hielp niet. Dus moesten we met reeds 60 km op de teller, nog 7 km doortrappen tot camping feddet, een giga-camping, voor 40 euro per nacht. Slik, lekker duur, maar dan hadden we ook een zwembad, waar we niet wilden. Vandaag supermooi weer, korte mouwen en korte broek.
18 mei
Na een goede nachtrust in ons mooie tentje, lekker ontbeten en weer Op het fietsje geklommen. Het zonnetje schijnt lekker. We gaan via fakse, naar vemmetofte, waar een oud klooster is.
Daar komen we aan de praat met een mevrouw die ons waarschuwt voor regen om 12 uur. We moesten er een Beetje om lachen en peddelden vrolijk verder. Ze had echter bijna gelijk, want om 1 uur brak de hemel weer eens open. Regenpakken aan en zo snel mogelijk naar de camping in koge, waar ze mooie hutten bleken te hebben. En daar hebben we ons dus maar lekker ingekwartierd. We zitten dus lekker hoog en droog. Wasje gedaan, hamburger gehaald. Lekker onder de douche geweest. Alles kom dus.

• 18 Mei 2014 - 21:19

Ans Van Iersel:

lieve allebei, eindelijk tijd en jullie gevonden.
    wat een ervaringen......het gaat op zich goed.
    wij gaan dinsdag met vakantie en daarna kijk ik weer.............
    alle liefs, ans

• 18 Mei 2014 - 22:54

Tineke:

Je mag gerust een weervrouw geloven hoor . Ben benieuwd hoe het is voor jullie om door Kopenhagen te fietsen. Hoe gaat het met de jongens? Liefs Tineke

• 19 Mei 2014 - 10:03

Margo De Raat:

Wat een geweldig land om te fietsen. Wat een prachtige ervaring om te fietsen en te genieten van deze geweldige omgeving.
    Wat een mooie natuur en schilderachtige, oude steden.
    Heerlijk om te zien dat de honden het om zo naar de zin hebben.
    Geniet ervan en tot de volgende keer.

• 19 Mei 2014 - 12:37

Nel Broeks:

heel leuk om jullie te volgen, nu figuurlijk, straks letterlijk;
    fijn om te merken dat er overal hulpvaardige mensen zijn.
    ook leuke foto`s , geeft een beeld van jullie reis met de stoere hondjes!

• 19 Mei 2014 - 18:35

Tom :

Hoi beide,

Wat een ervaring, klinkt allemaal ondanks de uitdagingen super!

Groetjes,

Tom (van de fotoclub)

• 19 Mei 2014 - 21:06

Dorothé:

Hallo,
    Goed om te horen dat het allemaal lekker gaat! Leuk ook om jullie te volgen op deze manier. Dus zo af en toe schijnt de zon eindelijk?? Ik was na de 2e of 3e regenbui al in de trein naar huis gestapt denk ik. hahaha. Ik vraag me wel af hoe het met de honden gaat en hoe het e.e.a. in de praktijk gaat ('s nachts in hun eigen tentje, zak met hondbrokken in de fietstas, dat soort praktische dingen)?
    Geniet en hou vol!
    Dorothé

• 20 Mei 2014 - 18:55

Mary-Jane:

Hallo Ide en Leon,
    Geweldig wat jullie doen. Hoe gaat het met de spieren? Hebben jullie daar geen last van of zijn deze al zo goed getraind?
    Frodo en Sam hebben het, op de foto's te zien, goed naar hun zin.
    Gr. Mary-Jane

• 21 Mei 2014 - 09:04

Dorothe D.:

Hoi allemaal,
    goed te zien dat het zo goed gaat met jullie 4, ik mis je regelmatig Ide :) maar ik houd het wel 3 maanden uit met vragen over Sharepoint :( heb ik nu je dag verpest? Ik duim voor mooi weer want dan is het genieten dubbeldik. Succes met alles, groetjes Dorothe D.