14, 15 en 16 mei - Reisverslag uit Sakskøbing, Denemarken van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 14, 15 en 16 mei - Reisverslag uit Sakskøbing, Denemarken van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

14, 15 en 16 mei

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

16 Mei 2014 | Denemarken, Sakskøbing

14 mei
Vannacht wederom regen, maar toen we opstonden werd het droog. We hebben in de ochtend een beetje getreuzeld want we zouden toch maar 30 km rijden, dus alle tijde. De eerste problemen dienen zich aan , een krakend geluid in de fiets van leon. Trapas? In Bad Schwartau naar de fietsenmaker gegaan, genaamd de Drahtsesel. Volgens hen lag het aan de Roelof naaf. Wij zijn niet overtuigd en vervolgen enigszins ontdaan ons pad naar Scharbeutz, een mondain stadje aan de Oostzee. Zeer toeristisch. Daar naar de eerste camping gegaan die gratis bleek te zijn omdat deze nog in de aanbouw fase wAs. 'S Avonds lekker op de boulevard gegeten.
15 mei
Vroeg opgestaan omdat we met de fiets van leon langs de rohoff dealer willen gaan. Gisteravond op internet gevonden dat deze op de route lag in Lensahn. Daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen en direct geholpen. De beste man was het met ons eens dat het niet de rohoff naaf kon zijn. Ook niet de trapas, maar uiteindelijk bleek dat er niet genoeg vet in de boutjes van het voorste tandwiel wiel zat, waardoor het ging kraken. Invetten dus en probleem opgelost. Daarna zijn we onder een stralende hemel doorgefietst door een landschap vol met gele koolzaadvelden. Alleen de Teletubbies ontbraken nog. Via oldenburg in Holstein naar Seedorf, waar we onze tent weer opgezet hebben.
16 mei
Vanmorgen wilden we de camping afrekenen, maar er was niemand te vinden, dus weer gratis overnacht. Dat wordt wel een goedkope vakantie zo.
Vandaag via de brug naar het schiereiland Fehnmarn gereden. En vandaar naar puttgarden waar we ons ingescheept hebben op de boot naar Denemarken. We reden daar als enige 2 fietsers tussen alle snelverkeer. Na ongeveer 45 minuten varen aangekomen in Rødby en vandaar doorgekoerst naar Sakskobing waar we voor de afwisseling ons in een blokhutje gevestigd hebben. Verder wAs het vandaag de eerste officiële blote benen dag ivm het mooie weer.

• 17 Mei 2014 - 12:08

Andrea:

It was great fun having you as guests at our home. Enjoy your trip and take care:)