12 en 13 mei - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 12 en 13 mei - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

12 en 13 mei

Door: Leon en IDE

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

13 Mei 2014 | Duitsland, Lübeck

12 mei
Lekker geslapen in het hotel. Na een lekker ontbijtje op de fiets gestapt en vertrokken richting Hamburg. Eerst een uurtje over stille weggetjes gefietst en daarna de drukte van de stad in. Het is zeker 20 km om door Hamburg heen te komen. Gelukkig hadden een goede route in de gps gezet, dus het ging soepel. Rond de middag ging het heftig regenen en zijn we een winkelcentrum ingedoken met fiets en al in de hoop dat het een bui was. Maar na bijna een uur zitten onder het genot van een bakje koffie, regende het nog steeds, dus zijn we toch maar doorgegaan. De hele middag kwam het met bakken naar beneden en we zijn dus drijfnat geworden. Op de camping aangekomen, hebben we gevraagd of we in de schuur mochten staan en dat was geen probleem. Dus we hebben toch weer lekker droog gestaan.
13 mei.
Vanmorgen toen we opstonden scheen eindelijk de zon. We hebben rustig ontbeten in de oude schuur en zijn toen vertrokken. IDE had een leuke route uitgestippeld, maar het leek meer op ATB-en dan op toerfietsen. En dat valt niet mee met een aanhanger en ongeveer 40 kg bepakking. Dus regelmatig honden eruit, en samen de fiets de bult opduwen. Af en toe nog een bui, maar niets vergeleken bij gisteren. We zijn via lutjesee, sandsneben, kronsforde naar lubeck gereden, waar we op een doorgangscamping, waar we in de zo'n onze tent opgezet hebben.
We hadden een leuke ontmoeting met een oude woudloper van in de 60 met zijn hond.