10 en 11 juli - Reisverslag uit Kautokeino, Noorwegen van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 10 en 11 juli - Reisverslag uit Kautokeino, Noorwegen van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

10 en 11 juli

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

11 Juli 2014 | Noorwegen, Kautokeino

10 juli
Ivm de warmte zijn we om 6 uur opgestaan. We zijn van plan om maar een km of 30 te fietsen naar de volgende camping. Dus dat beloofd een luie middag te worden. De goden zijn ons gunstig gezind. Een stevige zuidenwind en ook stekende vliegvriendjes zijn er vandaag een stuk minder. We vliegen heerlijk vooruit en zijn om 11 uur al bij de camping. Dit vinden we wel heel erg vroeg. Maar de volgende camping is pas over 55 km. Dit zou betekenen dat we er 85 moeten rijden als we daarheen willen. Na breed democratisch overleg, toch maar besloten om dit te doen, want zo een zuidenwind, daar moet je gebuii van maken. We drinken nog wat en eten een broodje zalm en gaan dan weer op weg. We passeren na een uurtje de Noorse grens. Weer een nieuwe mijlpaal in deze mooie reis. We stoppen even om wat foto's te maken en de douane komt naar ons toe om een praatje te maken. Het landschap begint flink te veranderen. De naaldbomen zijn verdwenen en de loofbomen worden steeds kleiner. Er zijn ook steeds meer open vlaktes, waardoor de wind vrij spel heeft. Vandaag ten gunste van ons. De heuvels zijn best pittig en het wordt weer warmer. We zijn dan ook blij als we na 85 km peddelen in Kautokeino aankomen. Er is een leuke camping waar we ons in een stuga vestigen. Op de camping staat een grote Lapse tipi tent waar 's Avonds gemeenschappelijk koffie gedronken wordt. Erg gezellig, alleen hebben we geen idee waar al de gesprekjes over gaan, het is allemaal in het Noors.
11 juli
Inmiddels lopen we 2 dagen voor op ons schema. De weersvoorspelling is niet zo best. Onweer en een stevige noordenwind. We besluiten dus om nog een dagje in Kautokeino t blijven en hopen op beter weer morgen. Dit blijkt een goede beslissing, want op het moment dat we dit typen, begint het zwaar te onweren. En wij zitten lekker binnen in het camping café met warme koffie.

• 11 Juli 2014 - 12:53

Maarten Heldens:

Ik volg jullie verslagjes regelmatig (fijn leesvoer voor in de pauze)!!
    Tjemig wat een tocht, knap hoor.

Zet uhm op en suc6 met de verdere trip!

Maarten

• 11 Juli 2014 - 21:47

Susanne:

Vanuit Frankrijk blijven je volgen alleen afhankelijk van WiFi!
    Veel liefs Susanne xxx

• 13 Juli 2014 - 09:58

Joram:

Zo dat gaat als een speer daar!
    Geniet nog maar lekker daar, hier is ook veel onweer!
    En fiets ze nog maar even!