23 juli noordkaap bereikt ! - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 23 juli noordkaap bereikt ! - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

23 juli noordkaap bereikt !

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

23 Juli 2014 | Noorwegen, Skarsvåg

Vandaag gaat het gebeuren, we gaan de noordkaap bedwingen.
We om 10.30 vertrokken uit Skarsvag en het is maar 15 km naar de Noordkaap. We mogen nog een flinke klim doen. De wind wekt niet mee, we hebben hem flink tegen. Maar we buffelen dapper door met de honden naast de fiets. Halverwege wordt het ook nog best wel mistig. Al met al lukt het ons toch en om ongeveer 13.15 bereiken we de noordkaap. We hebben 3700 km gefietst. Het voelt echter niet zo, maar dat besef gaat misschien komen als we vrijdag in de auto stappen en het hele stuk in omgekeerde richting terug rijden.
Op de Noordkaap stonden ma en Nel op ons te wachten. Ze hadden mooie herinnerings vlaggetjes voor ons gemaakt. Hartstikke lief. Deze twee dames van 60 en 79 lentes hebben het toch ook maar even gedaan.
Na een welverdiende bak koffie, laden we als onze tassen en de honden in de auto en fietsen we zonder bagage terug naar de camping. Een vreemd gevoel.
Daarna demonteren we de fietsen en plaatsen ze in de auto. Een heel gepruts nog om alles in de auto te gaan krijgen, maar het gaat lukken.
Hiermee is dus onze fietsreis ten einde. Het was bijzonder en uniek. We zullen dit nooit meer vergeten en altijd bij ons dragen.
We willen iedereen dus ons gesteund heeft en gevolgd bedanken voor het enthousiaste mee leven met onze reis.

leon, ide, Frodo en Sam

• 24 Juli 2014 - 14:49

Marianne Van Egeraat-Hupperetz:

Welkom Avonturiers, Welkom op de Noordpool, op jullie einddoel!!
    Fantastisch.......wat een prestatie!!!
    Maar ook wat een belevenis met z'n vieren. Deze ervaring neemt NIEMAND jullie meer af.

Ik heb echt mee genoten van al jullie belevenissen. Een beetje jalours was ik ook wel hoor.
    Deze prestatie had ik echter nooit kunnen leveren. Ook 30 jaar geleden niet!
    Fijn dat ik van jullie avontuur deelgenoot mocht zijn.
    Voor nu een goede reis naar huis.

Hartelijke groet
    Marianne van Egeraat

• 24 Juli 2014 - 19:33

Roel Lemstra:

Fantastische reis en proficiat, jullie allemaal.
    Geweldige prestatie en fijn dat alles na alle voorbereidingen gelukt is.
    Opnieuw petje af voor jullie.
    Goede reis terug naar Nederland.
    Hele fijne groetjes,
    Roel Lemstra

• 24 Juli 2014 - 20:09

Peter:

Hoi Ide,

Ik heb jullie reis naar de Noordkaap gevolgd. Een mooi avontuur en prestatie!

Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een "deep dive" bij de Malediven :-)

Groetjes,
    Peter

• 24 Juli 2014 - 21:38

Miep & Rob:

Van Harte Gefeliciteerd met het bereiken naar de Noordkaap .
    Op de webcam waren jullie niet te vinden.
    Wat een prestatie met de fietsen en de honden.
    Wij zullen de verslagen en foto's missen.
    Geniet ook met de terug reis in de auto door Zweden.
    Goede reis naar huis.

Puss & Kram.

• 24 Juli 2014 - 22:24

Mary Kramer:

Hoi,Léon en Ide,
    gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel "De Noordkaap".
    Knap wat jullie allemaal gepresteerd hebben, ook voor m'n vriendjes natuurlijk (Frodo en Sam)
    Ik wens jullie verder nog een hele goede terugreis toe en tot ziens maar weer!!!!
    veel liefs

Mary

• 25 Juli 2014 - 13:57

Tineke:

Lieve
    Ide,Leon en de jongens,wat was het fijn jullie op de noord kaap weer te zien.wij gingen met. De auto vlot de bergen over soms wat angstig in de bochten maar dat was het dan. Af en toe zoeken naar een slaapplekjes liefst met sauna douch en w.c wat niet altijd lukte dan moesten we onze stuga uit voor douche enz en hoe werken die verdomde knoppen van de douche ,slapen zonder slot op je deur of raam. Maar het was geweldig.
    Veel bewondering heb ik voor jou Ide en Leon en de jongens dat jullie deze soms barre tocht naar de Noord Kaap tot een goed einde hebben gebracht en hoop dat jullie over een aantal dagen weer veilig thuis komen.

• 25 Juli 2014 - 13:57

Tineke:

Lieve

• 27 Juli 2014 - 21:20

Tantetje:

Wat ben ik hartstikke trots op jullie; tweevoeters en viervoeters. keigoed en wens jullie een behouden thuiskomst en geniet enorm na..............het zal een droom lijken......maar het is echt gebeurd; the story of your life..................
    liefs en dikke kus met 2 poten van Lady

• 28 Juli 2014 - 16:50

Jullie Buurtjes:

Zo ver, zo lang bedacht en tot in de puntjes voorbereid....en dan echt samen met zijn vieren op de noordkaap....voor bijna iedereen bijna onmogelijk, maar voor jullie helemaal ECHT!
    PROFICIAT! Geweldig gedaan, wij zijn super trots op jullie. Nu nog even veel sterkte met de terugreis en geniet nog even na tijdens de autokms terug, veel liefs en tot snel,
    Tez, George en Renée

• 30 Juli 2014 - 15:05

Nels Koppes:

Gefeliciteerd. Een hele prestatie. 3700 km met z'n viertjes, een fantastische reis om nooit te vergeten. Petje af !

Gr Nels

• 31 Juli 2014 - 19:59

Leo En Hanne:

Hallo jongelui,
    knap knap knap, jullie hebben het geflikt, prachtig hoor, we hebben echt genoten van jullie reis !!!!!
    En leuk dat mams en Nel er waren, ook mijn petje af voor de dames hoor !!!!
    Een fijne terugreis nog.
    Lieve groetjes Leo en Hanne xxxx

• 01 Augustus 2014 - 14:30

Trudy:

Hoi Leon en Ide, met grote regelmaat en met een gezonde dosis afgunst heb ik jullie fietsavontuur gevolgd en genoten van de reisverhalen en de prachtige foto's. Nu dan de eindbestemming gehaald en de overwinning op zak. Een geweldige prestatie en een ervaring die een leven lang bij jullie blijft.

Van harte gefeliciteerd en tot snelin Doorwerth!!

Groetjes, Trudy

• 04 Augustus 2014 - 11:16

Dorothé:

Geweldig dat het is gelukt! En heel fijn om je weer in Boxmeer rond te zien lopen! :-)

• 05 Januari 2016 - 12:55

Bert Platzer:

Beste Leon en Ide,

Even voorstellen: ik ben de eindredacteur van tijdschrift De Wereldfietser. Hartelijk bedankt voor het artikel over fietsen met honden naar de Noordkaap dat je ons hebt toegestuurd. We zouden graag een artikel over jullie fietsreis met honden willen opnemen in het blad, maar het huidige artikel is daar helaas niet geschikt voor. In de reisverhalen in het tijdschrift staat namelijk de beleving voorop, terwijl jullie artikel vooral informatief is. Mijn vraag is dus of jullie het stuk zouden willen herschrijven.

Het grote 'probleem' is natuurlijk dat jullie zo'n lange reis hebben gemaakt waarover ongelofelijk veel valt te vertellen. Mijn tip is om een handvol gedenkwaardige momenten, voorvallen, ontmoetingen verspreid over de reis te beschrijven. Bijvoorbeeld een ontmoeting naar aanleiding van de honden, de steekvliegen in Finland en de aankomst op de Noordkaap. Bepaalde informatie uit het stuk kun je zo in het verhaal verwerken, bijvoorbeeld als jullie moeten klimmen en daarom de hond aan de speciale stang zelf laten meelopen, of de kuur voor de honden die door de dierenarts moet worden toegediend.

Waarom vonden mensen het trouwens een raar idee om de honden mee te nemen en hadden jullie daarover zelf geen enkele twijfel?

Grote vraag is natuurlijk of jullie tijd en zin hebben om het stuk te herschrijven. Om mee te kunnen in het volgende nummer van het tijdschrift zou het artikel begin februari klaar moeten zijn. Zou dat lukken?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Bert Platzer

• 05 Januari 2016 - 12:56

Bert Platzer:

Sorry, dacht dat dit een mail-formulier was!