24 tm 27 juni - Reisverslag uit Luleå, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 24 tm 27 juni - Reisverslag uit Luleå, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

24 tm 27 juni

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

27 Juni 2014 | Zweden, Luleå

24 juni
We zagen wat op tegen de lange rit met de belevenissen van gisteren nog fris in ons hoofd. Maar wat viel het mee. De wind was stek afgenomen, de eerste 25 km naar Skelleftea waren zelfs bijna vlak. We zoefden vooruit. Het plaatsje is een leuk stadje. We kwamen bij een terrasje waar we heerlijke latte vanille gedronken hebben. Daarna zoeken we de fietsenwinkel op want Leon zijn trapper begint gevaarlijk te kraken. Deze dus vervangen, dat is het tweede paar trappers dat Leon aan gort trapt, maar het probleem is weer verholpen. Als we het stadje uitrijden, komen we in een oud kerkdorpen terecht. Dit noemen ze een kerkdorp omdat vroeger de mensen verplicht waren om naar de kerk te komen. Maar als je te ver woonde, kun je de kerk niet gemakkelijk te bereiken. Hiervoor was het dorp gebouwd, zodat de mensen daar bij toerbeurt konden verblijven. Superoude straatjes en aan het eind een grote kerk. Na de stad wachten ons nog een paar eenvoudige klimmetjes en nog een km of 15 gravel en na ongeveer 60 km belanden we op een 5 sterren camping in Byske. Veel te veel sterren voor ons, maar zoveel keus hebben we niet.
25 juni
Vandaag weer en lange rit, ongeveer 65 km naar Pitea. Ondanks de afstand, was het toch een redelijk gemakkelijke rit. Onderweg nog een slang gezien. We hebben hebben waarschijnlijk ook nog over een oud vliegveld gereden. leon was helemaal in zijn sas, lekkerse lange rechte stukken met verder niets. Lekker stampen.
Leon Nijmeegs hart sloeg over toen hij onderweg ook nog een mini Waalbrug zag. Hij begon spontaan te zingen "al most ik kruipen, ik wil nog 1 keer de Sint Stevens heures slaan".
In Pitea wilden we een stuga nemen en rustdag gaan houden, maar er was geen stuga. Bovendien stond er bij de camping een lawaaierige fabriek, waar we niet zo een zin in hadden. Dus besloten om voor een nacht te kamperen. Verder was het wel heel leuk in een oud haventje.
26 juni
Vandaag voor de derde keer achter elkaar een rit van ongeveer 65 km. Het eerste stuk ging lekker soepel, maar na ongeveer 40 km kwam de klad er wat in. We waren allebei best moe, we moesten nog over een hobbelig grindpad, wind nog steeds tegen. Nadat we boodschappen hadden gedaan en wat gegeten, knapten we weer op. Nu nog een klein stukje naar de stuga, die we dit keer voor de zekerheid eens besproken hadden,het zou nl een druk weekend worden ivm een groot Zweeds jeugdvoetbal toernooi. Toen we bij de stuga aankwamen, bleek dat honden niet welkom waren terwijl we dat wel gevrAagd hadden. Wij dus maar verder naar de volgende camping, helaas weer 5 sterren. De stugas waren volk, dus maar onze tent opgezet, wat uiteindelijk prima uitkwam , want het is heel lekker weer.
27 juni
Rustdag gehouden in Lulea op de camping. Klusjes en onderhoud gedaan, was gedaan. Frodo en Sam hebben 2 nieuwe vriendinnetjes van een jaar op 8 die bijna de hele dag met ze geknuffeld en gespeeld hebben.
Nog een paar statistieken:
We hebben nu ruim 2700 km gefietst
We mogen er nog ongeveer 1000 en dan zit het er helaas weer op.
We kijken er naar uit om (schoon)ma en nel weer te zien op de noordkaap.

• 27 Juni 2014 - 19:07

Wouter:

Niet mopperen; je mag nog twee weken stampen - dat is voor gewone mensen en hele vakantie. Veel plezier en knuffel elkaar maar even. Dus doe honds.

• 27 Juni 2014 - 22:06

Tez:

Hi broertje, Half broertje en baasjes,
    Ik geloof dat ik straks wel echt als kneusje naast jullie woon, want ik ben nog steeds het mooie " meisje", loop braaf mijn rondjes, lig lui voor de haard ( is niet aan....maar ik hou wel van lekker warm binnen....), het is een beetje afzien met al die voetbalwedstrijden, dan ga ik maar bij mijn vrouwtje op schoot zitten.
    Het zijn wel stoere verhalen hoor.....en dan moet er nog heel veel moois komen, geloof ik.
    Doe maar voorzichtig en geniet maar, nog een paar hele mooie weken te gaan voor jullie,
    Liefs van de buurtjes en een lieve poot en lik van mij,

Waf waf, Tez