25, 26, 27, 28 mei - Reisverslag uit Binneberg, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu 25, 26, 27, 28 mei - Reisverslag uit Binneberg, Zweden van leon en ide van iersel koets - WaarBenJij.nu

25, 26, 27, 28 mei

Blijf op de hoogte en volg leon en ide

28 Mei 2014 | Zweden, Binneberg

25 mei.
Wat een dag. We zijn veilig de nacht doorgekomen in het Hitchcock hotel. Geen spoken gezien of lijken gevonden. Daarna vertrokken naar Ulricehamn. Het eerste stuk over een dirt track door een natuurgebied waar we weer reeën hebben gezien. Het was heel mooi. Toen we uit het bos kwamen, zaten we weer op de oude spoorlijn. Het landschap was adembenemend mooi. We waren er ontroerd van en zijn een tijdje op een bankje aan een meer gaan zitten kijken. Het zou zo uit een uitzending van railaway kunnen komen. Heuvels, schapen ,koeien, kerkjes, schapenwollen, meren en tunneltjes. Het spoorlijnpad loopt helemaal door tot Ulricehamn. We hebben hiervan ook een filmpje bijgesloten. Ulricehamn is een leuk stadje aan het meer met een heuse boulevard. Op de camping hebben we een stigma gehuurd en lekker in het zonnetje gezeten. 'S middags nog op de fiets zonder bepakking boodschappen gedaan, dat reed een stuk lichter. Morgen blijven we nog een dag hier, want dan hebben we een welverdiende rustdag na 21 dagen in het zadel.
26 mei.
Rustdag in Ulricehamn. Vanmorgen eerst vorstelijk ontbeten in de zo'n voor onze stuga aan het meer. Daarna met de jongens over de boulevard naar het dorp geslenterd. Daar een kopje koffie gedronken met iets lekkers erbij. Na een rondwandeling door het dorp weer teruggelopen naar de camping. Daar hebben we nog wat onderhoudklusjes gedaan zoals de fietsen nakijken, ketting schoonmaken, remmen stellen, was doen. Daarna een tukje doen, in de zo'n liggen en met de honden gezwommen. In de middag nog een keer naar het dorp, nu met de fiets naar onze favoriete supermarkt, de Ica, waar we wat lekkers te eten hebben gehaald.
27 mei
Vroeg vertrokken omdat we verwachtten dat het weer warm zou worden vandaag. Blijkt de wind naar het noordoosten gedraaid te zijn. Tegenwind dus en koud ook, maar 7 graden. Brr, lange broek en handschoenen aan en fietsen maar. Over Leons favoriete spoorlijnpad, waar hij inmiddels aan gehecht is. We verwachtten heuvels, maar die kwamen niet. De wind draaide licht zodat we toch behoorlijk opschoten. Onderweg kwamen we nog langs een oud stationnetje, niet groter als een schuurtje, waar ze een leuke presentatie over de historie van het spoorlijntje hadden gemaakt.
Gedurende de dag wordt het gelukkig weer wat warmer, Zodat we wat laagjes konden uitdoen en het weer een schitterende dag werd. Na ongeveer 50 km, komen we aan in Falkoping. Hier doen we boodschappen en wippen even bij de VVV naar binnen om de precieze ligging van de camping te vragen. Als ze zien dat we met de fiets zijn, kijken ze ons verschrikt aan en zeggen dat het niet ver is, maar wel een hele steile klim. We moesten er nog om lachen, het zou wel meevallen, dachten we. Maar we hebben het geweten, het bleek 14 procent te zijn, 2.5 km lang. Honden eruit en op de pedalen. Puffend en hijgend naar boven. Maar de beloning kwam, een hele mooie camping met een prachtig uitzicht over de vallei. leon wilde 's avonds gaan koken , ging aan de eerste de beste picknicktafel zitten en kiept met de hele zooi achterover.
28 mei
Na een koude nacht met veel wind, 6.45 opgestaan, spullen in recordtijd ingepakt en de steile helling weer afgereden. Vandaag veel gedaald en veel geklommen. Heuveltje op, heuveltje af. Nog door een heel mooi natuurgebied gekomen, waar we nog naar het visitorcenter zijn gegaan en koffie hebben gedronken. Het gebied is bekend om de kraanvogels en ook allerlei andere vogels.
Na een tijdje fietsen nog een drukke snelweg overgestoken , niet grappig. De honden hebben vandaag 2 keer meegelopen, totaAl 10 km, dat doen ze supergoed. We zijn zo blij dat ze met ons mee zijn, het maakt de reis heel speciaal. Vanavond zijn we terechtgekomen in een hostel in een oude boerderij met kippen, paarden, fretten, katten , honden en een loslopende geit, die Sam bijna te pakken had. Het is wel flink chaotisch, maar na even wennen is het prima. Keuken erbij, eigen douche, honden mogen binnen slapen.

• 29 Mei 2014 - 11:49

Chris:

Nou Collega en de mannen, lijkt allemaal voorspoedig te gaan gelukkig.
    Mooie foto's maar ook mooi weer itt Heumen en omgeving heel veeeeel regen.

Ik denk dat julie nu ergens tussen de 1250-1500KM zullen zijn dus de helft is inzicht, je weet het na de helft ga je altijd aftellen richting Noordkaap.

Hou je taai en vooral veel plezier.

• 29 Mei 2014 - 15:43

Erik:

Leuk stukje broertje, ga zo door Ide!

• 30 Mei 2014 - 01:59

Hallo ide en Leon!
    Vanaf de andere kant van de wereld volg ik jullie verhaal! Heb al jullie verhalen gelezen en leuk om met jullie mee te genieten! Een totaal andere manier van reizen maar duidelijk evenveel genieten! Heerlijk om te lezen!
    Veel liefs carlijn

• 30 Mei 2014 - 19:39

Gerrie En Mary:

Hoi,Leon en Ide,
    hier een berichtje van ons,wat hebben jullie een spannende vakantie,we vinden het heel knap van jullie
    (en de jongens natuurlijk ook)zij vinden het volgens ons ook wel leuk, zo aan de foto's te zien!
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Veel succes nog op jullie verdere reis!

• 31 Mei 2014 - 18:02

Robin:

Hallo familie,

Hier even een berichtje ut het altijd mooie Kuuk. Leon hoe kan dat nu dat de tafel is om gevallen op de camping. Heeft het fietsen geen effect op het gewicht. Ik hoop dat je niks hebt gebroken. we zien wel dat het een mooie reis is ben wel een beetje jaloers. Groetjes van de Koningsen en hun nieuwe hond